Παρασκευή 15 Μαρτίου 2019

Του αυθαιρέτου εν Ελλάδι

Πριν από 25 χρόνια αποφάσισα να αγοράσω ένα σπίτι που βρήκα στον περιφερειακό του Λυκαβηττού. Μου άρεσε ο περιφερειακός. Ήταν καινούργιο, μόλις τέλειωνε. Μου έκανε και η τιμή: Δραχμές τότε, σημερινά κάπου 200.000 €.
Ενθουσιασμένος έδωσα αμέσως την προκαταβολή που μου ζητήθηκε, από φόβο μήπως μου το πάρει άλλος.

Όταν τέλειωσε, ήρθε και η στιγμή να εξοφλήσω και να υπογραφούν τα συμβόλαια.
Ο κατασκευαστής με έβαλε ευγενικά στο γραφείο του και μου εξήγησε, πως είμαι πολύ τυχερός που το πρόλαβα. Τελευταίος όροφος με τέτοια θέα!
Στη συνέχεια όμως μου εξήγησε, πως αντί για συμβόλαιο θα υπογράψουμε ένα δικό μας χαρτί ιδιωτικό και τελειώσαμε.

- Γιατί αυτό; Ρώτησα με μεγάλη απορία.
- Γιατί είναι αυθαίρετο. Εσύ φαίνεσαι έξυπνος. Μην μου πεις πως δεν το είχες καταλάβει; Πέμπτος όροφος στον περιφερειακό με τόσα λεφτά! Αν ήταν νόμιμο θα είχε τα τριπλάσια. Το πράγμα μιλάει μόνο του.
Έκπληκτος και απογοητευμένος ζήτησα να το σκεφθώ.
Πήγα λοιπόν στον δικηγόρο μου και του λέω: Το και το.
- Ε, και τι χολοσκάς, μου είπε εκείνος,  οι περισσότεροι πέμπτοι όροφοι γύρω-γύρω, αυθαίρετα σπίτια είναι. Με εσένα θα ασχοληθούν;
- Αφού δεν θα μπορέσω ποτέ να το πουλήσω, αντέτεινα.
- Μα για τον εαυτό σου δεν θα το αγοράσεις; Αλλά ναι, σωστά, αν θα έρθει εκείνη η ώρα στο μέλλον, μην ανησυχείς, θα βρεθεί κάποιος άλλος σαν εσένα και θα το πάρει με τον ίδιο τρόπο.
- Μα δεν θα μπορέσω ούτε να το ασφαλίσω.
- Δεν υπάρχει λόγος να το ασφαλίσεις. Στον πέμπτο όροφο δεν θα έχεις πλημμύρα. Και ούτε πρόκειται να σου καεί... Το δάσος είναι κοντά, αλλά είναι  απέναντι από τον δρόμο. Δεν υπάρχει τέτοιος κίνδυνος.

Αρνήθηκα. Όχι πως είχα κανένα κόλλημα με την νομιμότητα, αλλά από φόβο. Ένοιωσα μεγάλη στεναχώρια που έχανα το όνειρο.

Θα μπορούσε η ιστορία να σταματήσει εδώ. Ασήμαντη και υπάρχουν άπειρες παρόμοιες.

Αλλά η συνέχεια έχει το ζουμί:
Στην προσπάθειά του να με πείσει ο δικηγόρος, μου είπε το ατράνταχτο επιχείρημα που μου επανέλαβε ακριβώς με τα ίδια λόγια και ο κατασκευαστής, όταν του ζήτησα την προκαταβολή:

-   «Μα είναι δυνατόν να φοβάσαι; Εδώ δίπλα στο επόμενο τετράγωνο, έχει το σπίτι του και ο υπουργός Δικαιοσύνης και είναι αυθαίρετο!»


Τι δεν καταλάβατε;

*** ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ : " ΕΞΟΥΣΙΑ ΒΛΑΧΑΡΑ"


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου