Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024

Οι τόκοι των Αρχαίων Εκείνων Ελλήνων

 

(Απόσπασμα από το ποίημα - «Εάλω η Πατρίς»)

 

« Ο ήλιος θα φανεί την άλλη ή την παράλλη μέρα

αργά φωτίζοντας την άκρα συμφορά,

οι κάτοικοι θ᾽ αφυπνιστούν και θα ξανασκεφτούν

τους τόκους των αρχαίων να τιμήσουν...

 

Έτσι θα πορευτούν σαν μοιραία επιταγή

σαν θεία τιμωρία ύβρεως και προσταγή,

ευχή τον ήλιο της πατρίδας να σηκώσουν ξανά

να χτίσουν νέες τέχνες με υψηλά ιδανικά».

 

Δημήτρης Βίκτωρ

 

 

From poem - THE HOMELAND HAS FALLEN (Translated by Philip Ramp)

 

«The sun will appear the next day and the day after that

slowly lighting the utter disaster

the inhabitants will awaken and think things over

honor the interest paid them by the ancients…

 

Thus they will carry on like a fated command

like divine punishment subjected to the dictates of curse

a prayer the homeland’s sun will rise again

and they will construct new arts with high ideals…»

 

Dimitris Victor

 


Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2024

Περί ελαχίστων Αρχαίων Ελλήνων, και όχι νέων...

" Όλοι οι παλαιότεροι πολιτισμοί, έβλεπαν τον άνθρωπο ως ένα απεχθές ον που σέρνονταν μπροστά σε θεότητες και δυνάστες.

Οι Αρχαίοι Έλληνες, (ελάχιστοι εξ αυτών), πήραν τον άνθρωπο και τον έστησαν στα πόδια του.
Τον δίδαξαν να είναι υπερήφανος.


Ο κόσμος είναι γεμάτος από φυσικά θαύματα, αλλά τίποτα δεν είναι πιο θαυμαστό από τον άνθρωπο.
Οι Αρχαίοι Έλληνες, (ελάχιστοι εξ αυτών), έπεισαν τον άνθρωπο, ότι ήταν ο κύριος του εαυτού του και δημιούργησαν νόμους για να περιφρουρήσουν τις προσωπικές του ελευθερίες.


Οι Αρχαίοι Έλληνες, (ελάχιστοι εξ αυτών), ενθάρρυναν την περιέργεια που είχε ο άνθρωπος για τον εαυτό του και για τον κόσμο που τον περιτριγύριζε, διακηρύττοντας ότι μια ζωή χωρίς έρευνα δεν αξίζει τον κόπο να την ζούμε.

Οι Αρχαίοι Έλληνες, (ελάχιστοι εξ αυτών), πίστευαν στην τελειότητα σε όλα τα πράγματα, γιʼ αυτό μας κληροδότησαν την ομορφιά, την γλώσσα, τους νόμους, τη λογική, τα πρότυπα της αλήθειας, την αίσθηση για την αξιοπρέπεια του ανθρώπου.

Από τους ελάχιστους Αρχαίους Έλληνες, μάθαμε να φιλοδοξούμε χωρίς περιορισμούς, να είμαστε, αθάνατοι μέχρι εκεί που μας είναι δυνατό ".
...............................................................................................

Από τους Αρχαίους Έλληνες, (τους ελαχίστους εξ αυτών), έμαθε ο άνθρωπος να λυπάται για τον βέβαιο θάνατο και να μην νιώθει φόβο γι’ αυτόν.

Αυτά, από τους Αρχαίους ελάχιστους Έλληνες, και Όχι για τους σύγχρονους πολλούς Έλληνες...

(Οι πλείστοι αρχαίοι Έλληνες ήταν όμοιοι με τους σύγχρονους, αν όχι χειρότεροι!
Είναι θέμα οπτικής...)

Δημήτρης Βίκτωρ